Vraag aan de commissaris van de Koning |
|
* = Invoer verplicht |
|
|
|
|
|
|
De commissaris van de Koning kan u niet helpen.
De commissaris van de Koning kan alleen iets betekenen als het betrekking heeft op de overheid.
|
|
|
|
Besluit in voorbereiding (ontwerpbesluit)
U kunt bij een ontwerpbesluit uw mening geven (een zienswijze indienen). Uw mening geeft u bij de gemeente, provincie of het Rijk. Dat moet voor een bepaalde datum.
Meer informatie kunt u krijgen bij de overheid die het besluit gaat nemen.
Gaat het om een besluit van de provincie Noord-Holland? Kijk dan op deze pagina.
Genomen besluit
Bij een genomen besluit kunt u bezwaar indienen tegen het besluit. Uw bezwaar dient u in bij de gemeente, provincie of het Rijk. Dat moet binnen een bepaalde termijn. Voor meer informatie over het maken van bezwaar kunt u terecht bij de overheid waar het besluit genomen is. Gaat het om een besluit van de provincie Noord-Holland, dan vindt u meer informatie op deze pagina.
U heeft al bezwaar gemaakt
Heeft u uw mening al gegeven in een bezwaarprocedure, maar is dit niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u via de rechter in beroep gaan tegen het genomen besluit.
|
|
|
|
De commissaris van de Koning respecteert de uitspraak van de rechter. De commissaris respecteert ook de uitspraak via de bezwaarprocedure. De commissaris van de Koning kan niets voor u doen.
|
|
|
|
|
|
Bent u niet tevreden over de behandeling van uw aangifte?
Dan kunt u een klacht indienen bij de politie. Vindt u dat het Openbaar Ministerie u niet heeft behandeld zoals het hoort, dien dan een klacht in bij het Openbaar Ministerie.
De commissaris van de Koning kan niets voor u doen.
|
Wij adviseren u om aangifte te doen bij de politie. De commissaris van de Koning kan u niet helpen bij het opsporen of afhandelen van een strafbaar feit, dat doen politie en openbaar ministerie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De commissaris van de Koning kan helaas niets voor u doen.
Als de situatie langer dan een jaar geleden plaatsvond, of de instantie langer dan een jaar geleden gereageerd heeft op uw klacht, dan heeft u alle mogelijkheden voor klachten doorlopen.
Is de situatie of de beantwoording van uw klacht korter dan een jaar geleden? Dan kunt u een klacht indienen op de site van de Nationale Ombudsman.
|
Dien een klacht in bij de betrokken overheid. Als uw klacht naar uw mening niet voldoende is behandeld, dan kunt u uw klacht neerleggen bij de Nationale Ombudsman.
|
|
|
|