Vraag aan de commissaris van de Koning

 
* = Invoer verplicht
 
  
 
 
De commissaris van de Koning kan u niet helpen.
De commissaris van de Koning kan alleen iets betekenen als het betrekking heeft op de overheid.
 
  
 
Besluit in voorbereiding (ontwerpbesluit)
U kunt bij een ontwerpbesluit uw mening geven (een zienswijze indienen). Uw mening geeft u bij de gemeente, provincie of het Rijk. Dat moet voor een bepaalde datum. 
Meer informatie kunt u krijgen bij de overheid die het besluit gaat nemen.
Gaat het om een besluit van de provincie Noord-Holland? Kijk dan op deze pagina.  
 
Genomen besluit
Bij een genomen besluit kunt u bezwaar indienen tegen het besluit. Uw bezwaar dient u in bij de gemeente, provincie of het Rijk. Dat moet binnen een bepaalde termijn. Voor meer informatie over het maken van bezwaar kunt u terecht bij de overheid waar het besluit genomen is. Gaat het om een besluit van de provincie Noord-Holland, dan vindt u meer informatie op deze pagina.

U heeft al bezwaar gemaakt
Heeft u uw mening al gegeven in een bezwaarprocedure, maar is dit niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u via de rechter in beroep gaan tegen het genomen besluit. 
 
  
 
De commissaris van de Koning respecteert de uitspraak van de rechter. De commissaris respecteert ook de uitspraak via de bezwaarprocedure. De commissaris van de Koning kan niets voor u doen.
 
 
  
  
Bent u niet tevreden over de behandeling van uw aangifte?
Dan kunt u een klacht indienen bij de politie. Vindt u dat het Openbaar Ministerie u niet heeft behandeld zoals het hoort, dien dan een klacht in bij het Openbaar Ministerie.
De commissaris van de Koning kan niets voor u doen.

Wij adviseren u om aangifte te doen bij de politie. De commissaris van de Koning kan u niet helpen bij het opsporen of afhandelen van een strafbaar feit, dat doen politie en openbaar ministerie.
  
  
 
 
  
 
De commissaris van de Koning kan helaas niets voor u doen.

Als de situatie langer dan een jaar geleden plaatsvond, of de instantie langer dan een jaar geleden gereageerd heeft op uw klacht, dan heeft u alle mogelijkheden voor klachten doorlopen. 

Is de situatie of de beantwoording van uw klacht korter dan een jaar geleden? Dan kunt u een klacht indienen op de site van de Nationale Ombudsman.  

Dien een klacht in bij de betrokken overheid. Als uw klacht naar uw mening niet voldoende is behandeld, dan kunt u uw klacht neerleggen bij de Nationale Ombudsman.
 
Vraag aan de Commissaris van de Koning
 
 
 
* = Invoer verplicht
 
BV. 'Uitnodiging bezoek Commissaris aan de Dreefschool' of 'Zorgen over integriteit van de burgemeester'.